هك شدن سایت كد منبع لینوكس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هك شدن سایت كد منبع لینوكس
نوشته شده در چهار شنبه 16 شهريور 1390
بازدید : 96
نویسنده : مولوی

هكرها توانسته اند وب سایت kernel.org كه صفحه اصلی پروژه لینوكس است را هك كنند.

با توجه به یك یادداشت در وب سایت kernel.org، هكرها توانسته اند وب سایت kernel.org كه صفحه اصلی پروژه لینوكس است را هك كنند. آن ها دسترسی root یك سرور كه به hera معروف است را بدست آورده اند و در نهایت كنترل تعدادی از سرورها در زیر ساخت kernel.org را در اختیار گرفته اند.
مدیران وب سایت روز یكشنبه متوجه این موضوع شدند و به سرعت تعدادی از اتفاقات مضری كه در آن سرورها روی داده بود را كشف كردند. این اتفاقات شامل تغییر فایل ها، اضافه شدن یك برنامه مخرب به اسكریپت راه اندازی سرور و قفل شدن تعدادی از داده های كاربران می شود.
آن ها فكر می كنند كه هكرها اعتبار ورود به سیستم كاربران را برای وارد شدن به سیستم به سرقت برده اند. این هك به این دلیل نگران كننده است كه kernel.org جایی است كه توزیع كنندگان لینوكس برای استفاده گسترده هسته سیستم عامل، كد منبع را دانلود می كنند. اما یادداشت kernel.org بیان می كند كه حتی با دسترسی root، برای یك هكر دشوار است كه كد منبع مخرب را به هسته لینوكس وارد كند. دلیلش این است كه سیستم ردیابی تغییر برای هر فایل در زمانی كه منتشر می شود از یك رمزنگاری با الگوریتم درهم سازی استفاده می كند.
این نوع هك مختل كننده بسیار رایج شده است. در ماه ژانویه، سرورهای مورد استفاده توسط پروژه فدورا، نسخه جامع Red Hat Enterprise لینوكس، هك شدند. و در همان زمان سایت توسعه دهنده نرم افزار متن باز دیگری با نام SourceForge نیز هك شد.
منبع:certcc



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: اخبار هک و امنیت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: